روش های بهینه‌ سازی پروفایل اینستاگرام

چگونه پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنیم ؟ اینستاگرام امروزه به یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در میان کاربران تبدیل شده است. در این مقاله از بخش  راهکار های بهینه شدن پروفایل اینستاگرام را آموزش می دهیم.

در گذشته کاربران برای آشنایی بیشتر و بهتر با برندهای مختلف جدید و مختلف از توییتر و فیس بوک بهره میبردند ولی با گذشت زمان با افزایش محبوبیت و کاربرد اینستاگرام کاربران به سمت این شبکه اجتماعی سوق پیدا کردند.

از این رو شرکت ها برای جذب مشتری و کسب اعتماد آن ها به اینستاگرام متکی شدند و اعتماد بیشتری پیدا کردند بدین منظور برای این که بتوان از Instagram به صورت بهتر و موفقیت آمیزتری در زمینه جذب مخاطبان بهره برد چندین روش را در ادامه بیان می کنیم.

ایجاد حساب تجاری

حساب تجاری این امکان را برای شخص یا شرکت فراهم میکند که میزان دنبال کنندگان، میزان بازدید هر پست، میزان رشد دنبال کنندگان و … راحت تر تجزیه و تحلیل بکنند.

با توجه به آخرین بررسی های صورت گرفته در مورد کاربران نتیجه حاصله نشان میدهد که ۸۰ درصد از کاربران حداقل یک برند را دنبال میکنند، ایجاد این حساب باعث میشود که که بتوان به واسطه یه دکمه ی تماس بتوان از طریق Direct یا پیامک یا ایمیل با نمایندگان شرکت یا برند مورد نظر برای خرید یا فروش و یا پشتیبانی به راحتی ارتباط برقرار کنند.

حساب کاربری تجاری با چند حرکت ساده میتواند باعث ارتقای عملکرد شما صرف نظر از نوع پستی که میزنید بشود و بخش وسیع تری از مخاطبان و کاربران را در دسترس قرار میدهد.

قرار دادن لینک پیگیری در پروفایل

اینستاگرام در هر پروفایل اجازه میدهد فقط تنها یک URL اشتراک گذاشته بشود در نتیجه وجود یک لینک در حساب تجاری بسیار حائز اهمیت میباشد ولی باید این نکته رو در نظر گرفت حتما از یک لینک قابل پیگیری استفاده بشود.

که بتوان تعداد بازدیدکنندگان و مشتریانی که توسط لینک URL به وبسایت وارد شده اند رو مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

استفاده از تصاویر چندگانه یا شبکه ای

با قرار دادن چندین تصاویر یا عکس در کنار هم بک تصویر زیبا و قابل فهم ایجاد کنید (تکنیک کولاژ چندتایی). نحوه کار این تکنیک به این شکل میباشد که یک تصویر بزرگی را به اشتراک بگذارید که اگر به صورت تکی در هر پست استفاده شود. معنی خاصی ندهد بنابراین با تکنیک کولاژ میتوان حس کنجکاوی را در فالورها ایجاد کرد.

استفاده از ابزار تحلیلی

یک حساب بیزینس برخی از اطلاعات ابتدایی را در اختیار قرار میدهد ولی استفاده از ابزارهای جانبی آنالیز Instagram، اطلاعات کامل و دقیقی را در دسترس قرار میدهد به این صورت که با محاسبه و استفاده لینک ردیابی در بخش زندگینامه (bio) میتوانید تعیین کنید کدام پست ها و بیشتر مورد استقبال بازدیدکنندگان و کاربران قرار گرفته است، بهترین زمان برای ایجاد یک پست محتوایی جدید چه زمانی میباشد و …

آزمایش آزمون A/B در بیو

برای اینکه متوجه شد آیا بخش زندگینامه (bio) اینستاگرامتان اهداف بازاریابی شما رو دنبال میکند تست A/B توصیه میشود بدین گونه که ابتدا یک متغیر وابسته مانند URL را تعداد کلیک های لینکش را محاسبه کرد.

و در مرحله دوم تعدادی پروفایل اینستاگرام ایجاد کرده و اطمینان حاصل کنید که در یک زمان مشخص برای تعداد فالوور (دنبال کننده) یکسانی به نمایش در میاید. در آخر با توجه به اطلاعات به دست امده با استفاده از آنالیز لینک های URL میتوان فهمید کدام پروفایل در کلیک های URL موثرتر واقع شده است.

تمرکز روی کیفیت دنبال کننده ها به جای کمیت آن ها

باید بر توسعه ی یک استراتژی که مخاطبان را هدف قرار دهد و متمرکز شد. (نه افزایش تعداد فالورها به منظور ایجاد اعتبار برای خود)

ساخت تقویمی با محتوای مناسب

Instagram برخلاف شبکه های اجتماعی دیگری که میشناسیم محتوا را در پروفایل شخضی هر شخص ذخیره نمیکند بنابراین تمام پست ها در پروفایل خود شرکت یا برند باید مشاهده بشود بنابراین باید پست هایی که در اینستاگرام قرار میدهید پیوسته و مرتب باشند.

تا کاربران بتوانند مفهوم کلی و درستی از برند یا محتوایی که ایجاد میکنید کسب کنند.

فعال کردن نوتیفیکیشن ها

در دسترس بودن در همه زمان ها باعث ایجاد تمایل و تعامل بیشتر مخاطبان با آن برند یا شرکت میشود بنابراین اطمینان حاصل کنید که با روشن کردن اعلان های اینستاگرام قادر به پاسخگویی به کاربران خود هستید.

انتخاب نام کاربری مناسب

انتخاب یک نام کاربری مناسب و خوب باعث ایجاد اشتیاق کاربران و جذب کاربران بیشتری میشود. با انتخاب نامی ایده آل که در ذهن افراد به خوبی بماند و به راحتی تلفظ شود گام مثبتی به سمت موفقیت برمیدارید.

اختصاص شخصی برای نظارت بر کانال های پیام رسان

بسیاری از مشتریان انتظار دارند که برند یا شرکت مورد نظرشان در شبکه های اجتماعی مختلف پشتیبانی سریعی ارائه کنند. با قرار دادن شخصی ناظر بر راه های ارتباطی قرار داده شده در صفحه پروفایلتان باعث ایجاد اطمینان بیشتری برای مخاطبان خود شوید.

که با این کار باعث میشوید کاربران با رضایت بیشتر و خودخواسته برند،شرکت یا صفحه شما رو به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

تصویر پروفایلتان را با توجه به کمپین هایی که دارید بروزرسانی کنید

اضافه کردن تغییرات جدید لوگو یا طراحی های خاص باعث تشویق کاربران و مخاطبان میشود که به طور مکرر پروفایلتان را بررسی کنند.

فعال کردن تیک آبی

تیک آبی راهی برای افزایش اعتبار پروفایل میباشد که باعث ایجاد حس اعتماد بیشتر کاربران از رسمی بودن سازمان یا شرکت شما می شود.

بازبینی پروفایل اینستاگرام روی دستگاه های متنوع

پیام رسان اینستاگرام همانند بسیاری از پیام رسان های دیگه ابتدا روی دستگاه های آیفون و سپس روی گوشی های اندروید عرضه شد و بعد از گذشت زمان با افزایش محبوبیت نسخه دستکتاپ و تبلت آن نیز ارائه شد، بنابراین باید پروفایل شرکت یا برند خود را روی انواع دستگاه ها بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که این تجربه در همه دستگاه ها گیرا و مثبت می باشد.

اطمینان حاصل کردن از بهینه بودن وب سایت خود برای تلفن همراه

اگر علاقه مند هستید کابران از طریق پروفایل اینستاگرامتان به سایت شرکت یا برندتان هدایت شوند، اطمینان حاصل کنید که کل وب سایتتان برای موبایل بهینه میباشد. اگر کابران در اولین بازدید از سایتتان دچار مشکل شوند به شدت شانستان برای تبدیل آن کاربر به یک مخاطب وفادار را از دست میدهید. سرعت صفحه وبسایتتان باید برای همه دستگاه های موبایل سریع باشد، با توجه به اخرین مطالعات انجام شده سایت هایی که زمان بارگیریشان بیشتر از ۳ ثانیه طول میکشد بیشتر از نصف بازدیدکنندگان و مخاطبان خود را از دست می دهند.

اضافه کردن شکلک های متفاوت برای سرگرمی

برخی از ایموجی ها به راحتی میتوانند جایگزین مناسبی از کلمات باشند که باعث میشود بتوانید در استفاده از کارکترها صرفه جویی کنید و یک bio (بیو) بهتری ارائه کنید همچنین باعث ارتباط بهتری با کاربران جوان تر شرکت یا برندتان می شود. در اخر لازم به ذکر است با توسعه ی یک پروفایل بهینه و قوی قادر به جذب کاربر بیشتر و رقابت با دیگران میشوید، که نیازمند برنامه ریزی دقیق به همراه صبر و شکیبایی میباشد.

با رعایت نکات بالا می توانید استفاده بهینه تری از Instagram بکنید.

در صورتی که در رابطه با بهینه سازی اینستاگرام برای شما سوالی پیش آمد در بخش نظرات پاسخگو شما هستیم.