دانلود رایگان فیلم 50 کیلو آلبالو

دانلود کامل فیلم 50 کیلو آلبالو FULL HD
دانلود 50 کیلو آلبالو Download 50 Kiloo Albaloo
لینک قانونی | لینک رایگان اضافه شد

دانلود رایگان فیلم 50 کیلو آلبالو با لینک مستقیم

داستان:

فیلم 50 کیلو آلبالو با ژانر کمدی و ساخته مانی حقیقی از مجلس عروسی مرجان آغاز می شود. در میانه های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می شوند و میهمانان هم فرار می کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می شود و اتفاقات ناخواسته ای برای آن ها می افتد که می توانید با دانلود این فیلم از ساتینا ادامه ماجرا را مشاهده کنید…

ژانر: طنز

کیفیت:  عالی | مخاطب: بزرگسالان

محصول: ایران | سال تولید: ۱۳۹۴ | سال پخش: 1396

کارگردان: مانی حقیقی | تهیه کنندگان : مصطفی شایسته ، محمد شایسته

نویسنده: فرهاد توحیدی ، مانی حقیقی

بازیگران: ساعد سهیلی ، هستی مهدوی ، پژمان جمشیدی ، آزاده صمدی ، علی صادقی ، فرهاد آییش ، بهنوش بختیاری ، امید روحانی ، هادی کاظمی ، داریوش اسدزاده ،سروش صحت ، مهران غفوریان ، ویشکا آسایش ، سیامک انصاری و مانی حقیقی

این فیلم با این که توقیف و از اکران آن جلوگیری شد ولی توانست بیش از 13 میلیارد تومان فروش داشته باشد!!

 

مانی حقیقی، کارگردان فیلم در نامه‌ ای سرگشاده خطاب به وزیر ارشاد نوشت که این فیلم تا پیش از آغاز فیلمبرداری سه بار از وزارت ارشاد پروانه ساخت گرفته است. به گفته او فیلمنامه آن «۱۴ اصلاحیه داشته، دوبار توسط شورای پروانه نمایش بازبینی شده و ۱۷ اصلاحیه بر آن اعمال کرده است». حقیقی در انتهای نامه خود نوشت: «ماجرای تولید و اکران فیلم ۵۰ کیلو آلبالو حاکی از این است که مدیریت فرهنگی کشور من در این زمینه بی‌ ضابطه، مغشوش و غیراصولی بوده است. به همین دلیل، من دوستانه و برادرانه از شما تقاضا می‌ کنم که کار را به کاردان بسپارید.»


اخبار پخش در شبکه خانگی


فیلم کمدی «۵۰ کیلو آلبالو»، ساخته مانی حقیقی، یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های سال گذشته بود که پس از گذشت مدتی از اکرانش، پخش آن در سینما‌ها به دلیل درخواست وزارت ارشاد متوقف شد. با این حال، این فیلم با فروشی ۱۵ میلیارد تومانی، لقب چهارمین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال ۹۵ را یدک می‌کشد.

حال طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، پس از بازبینی‌های متعدد توسط اداره کل نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصلاح بخش‌هایی از فیلم، مجوز پخش این فیلم در شبکه نمایش خانگی پس از طی مراحل اداری مرسوم صادر خواهد شد. در نتیجه، نسخه مخصوص نمایش خانگی فیلم به زودی و توسط موسسه هنر اول وارد بازار خواهد شد. فیلم ۵۰ کیلو آلبالو از جمله فیلم‌های پرستاره سینمای ایران محسوب می‌شود و بازیگرانی چون ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، علی صادقی، مهران غفوریان، افسانه بایگان، فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، سیامك انصاری، ویشكا آسایش، هادی كاظمی، داریوش اسدزاده، سروش صحت و مانی حقیقی در آن ایفای نقش کرده‌اند.


لینک دانلود قانونی و حلال


کاربران عزیز برای حمایت از فیلم 50 کیلو آلبالو و تعطیل نشدن پروژه هایی که قبلا هم بخاطر دانلود رایگان و غیر قانونی، تعطیل شده اند، با پرداخت مبلغ ناچیز نسخه قانونی و حلال را دانلود کنید.

(با خرید قانونی و پرداخت مبلغ ناچیز نقش بسیار موثری در پیشرفت صنعت سمعی و بصری ایران داشته باشیم)

از اثر دلخواه خود با پرداخت مبلغ ناچیز حمایت کنیم

با جستجو در اینترنت به دنبال نسخه رایگان این فیلم  وقت خود را تلف نکنید.

کیفیت 1080p:

goo.gl/HKSTPk

کیفیت 720p:

goo.gl/pDBgbX

کیفیت 480p:

goo.gl/JLclcT


لینک دانلود رایگان فیلم 50


پسورد روز چهارشنبه قرار داده می شود.

روزچهارشنبه علاوه بر پسورد نسخه mp4 و بدون پسورد هم قرار می گیرد.

به درخواست صاحب اثر لینک رایگان حذف شد لطفا نسخه قانونی را تهیه کنید


جهت اطلاع سریع از قرار گرفتن لینک ها در کانال تگرام فیلم و سریال عضو شوید

عضویت در کانال تلگرام


نقد فیلم 50 کیلو آلبالو


مانی حقیقی خودش اظهار کرده ۵۰ کیلو آلبالو یک فیلم تجاری است و کار ما در جهت‌گیری‌هایمان راحت کرده است. فیلم و سینمای تجاری هم مانند سینمای اجتماعی از آن ترکیباتی است که کاملاً در سینمای ایران رایج شده و تعجب کسی را برنمی‌انگیزد. فیلم تجاری یعنی فیلمِ بفروش، یعنی فیلمی که چند چهره‌ی سرشناس نقش‌های اصلی‌ آن را ایفا می‌کنند و تهیه‌کننده از همان مراحل ساخت خیالش بابت فروش راحت است. مانی حقیقی هم در ۵۰ کیلو آلبالو از بازیگر کم نگذاشته و چون کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، فقط رضا عطاران و مهران مدیری را برای بازی در فیلمش دعوت نکرده است. فیلم سرخوشانه‌ی حقیقی یک دورهمی برای عواملش بوده که بد هم به آن‌ها نگذشته، هم پورشه سوار شدند، هم سری به آبادان زدند و هم گریم‌ها و لباس‌های رنگ و وارنگ را امتحان کرده‌اند. از آن طرف تماشاگرها هم  معمولاً ناراضی سالن سینما را ترک نمی‌کنند و چند باری در طول فیلم حسابی خندیده‌اند. همه هم راضی‌ هستند. هیچ عیبی ندارد شما فیلمی بسازید که هدفش فقط خنداندن و فروختن است ، اما باید حداقل‌هایی را رعایت کنید تا فیلمتان در چهارچوب یک اثر سینمایی قرار بگیرد.

50 کیلو آلبالو دست به هر کاری می‌زند تا خنده‌دار باشد و تا جایی پیش می‌رود که قواعد و قوانین مخصوص به خودش را وضع می‌کند و سعی دارد تافته‌ای جدا بافته باشد. اما مزه‌ی شوخی‌های فیلم و موقعیت‌های کمیکش گاهی اوقات آن‌قدر شیرین می‌شود که دل را می‌زند. حقیقی از هیچ راهکاری برای تبدیل فیلم‌ خود به اثری کاریکاتوری و اغراق‌شده نگذشته است. موقعیت‌های کمیک که گاهی تا مرز سوررئال هم پیش می‌روند، دیالوگ‌های پینگ‌پونگی که سرشار از شوخی‌های جنسی و سیاسی هستند و حتی استفاده از افکت‌های صوتی و موسیقی متن متفاوتی که کمک شایانی به اگزجره کردن موقعیت‌ها می‌کند ۵۰ کیلو آلبالو را به یک کمدی متفاوت – و نه لزوماً شاخص – در سینمای ایران تبدیل می‌کند که مستقیماً نتیجه‌ی علاقه‌ سازنده به امتحان کردن ایده‌های جدید است. وقتی حقیقی فیلمی مثل «اژدها وارد می‌شود» را یکی دو ماه قبل‌تر به جشنواره فرستاده و در آثار قبلیش هم جهان‌بینی‌ خود را به تماشاگران معرفی کرده، انتظار دیگری هم از کمدی او نمی‌رود. ۵۰ کیلو آلبالو تلاش حقیقی برای ساخت یک بی‌مووی است اما پشت همین تصمیم هم فکر چندانی نخوابیده و کنترل از دست او در رفته است.

ازدواج صوری، طلاق مصلحتی و توفیق اجباری بن‌مایه‌ی داستان ۵۰ کیلو آلبالو است. تمام فیلم حول و حوش زندگی چند زوج می‌گذرد که مسیر زندگی‌ فردیشان از یکدیگر می‌گذرد و همین پلات نیم‌خطی طبیعتاً پتانسیل ایجاد موقعیت‌های خنده‌داری را دارد که اگر در مسیر درستی قرار گیرد، می‌توان با اضافه کردن چاشنی‌های دیگری به فیلمی ساختاریافته و در عین حال سرگر‌م‌کننده رسید. برای ساخت اثری باکیفیت لزوماً نیاز به خلق ایده‌ای جدید نیست، اما ۵۰ کیلو آلبالو آنقدر غرق ایده‌ نخ‌نمای خود شده که حتی داستان‌های فرعی هم نمی‌توانند آن را وصله پینه کنند و درنهایت با فیلمی طرف هستیم که مسیر دایره‌واری را طی می‌کند که آغاز و انتهایش به یکدیگر می‌رسند که هر دو، سکانس‌های مراسم ازدواجی را شامل می‌شوند که فقط زوج‌ها فرق کرده‌اند. این وسط هم تمام درگیری‌ها و ماجراها هستند که جای خالی یک خط داستانی پویا را پر کنند اما تمام تلاششان خلق لحظات بامزه‌ای است که منجر به پیش‌برد داستان هم نمی‌شوند. فیلم آنقدر روایت شلخته‌ای دارد که کارگردان می‌تواند سکانس مطلقاً بی‌ربطی را جایی آن وسط‌ها بگنجاند و لطمه‌ای هم به داستان نخورد، چون کل فیلم متشکل از سکانس‌های نامأنوسی است که کنار هم چیده‌ شده‌اند و هدفی جز خنده‌دار بودن را دنبال نمی‌کنند. کار اما جایی بالا می‌گیرد که داوود (ساعد سهیلی) و آیدا (هستی مهدوی‌فر) با هم به خرید رفته‌اند و جلوی یک پس‌زمینه‌ی سفید و محیطی آتلیه‌ای، مشغول امتحان کردن لباس‌های مختلف روبه‌روی دوربین هستند  و در پس‌زمینه هم نسخه‌ی فارسی‌شده‌ای از آهنگ «خوشحال» فرل ویلیامز پخش می‌شود. اینجا است که فیلم تیر خلاصش را شلیک می‌کند: من را جدی نگیرید!

تا یک‌سوم ابتدایی که جلو بروید به اندازه‌ی کافی نشانه‌ و سیگنال‌هایی دریافت کرده‌اید که تکلیف فیلم را مشخص می‌کنند، باقی تنها برای شورتر کردن این آش شله‌قلم‌کارند. آیدا دختر نازپرورده‌ای است و پدر و مادرش هم تمام ویژگی‌های لازم برای نشان دادن بی‌خیالی این خانواده را دارند. موتور وسپای نارنجی پدر آیدا (فرهاد آئیش) که در ترک آن هم مادرش (افسانه بایگان) نشسته در کنار نوع پوشش و گریم‌های آن‌ها همان تصاویر کارتون‌مانندی است که به وفور در ۵۰ کیلو آلبالو می‌بینیم. از طرف دیگر داوود شخصیت رئال فیلم است که درمیان همه‌ی این شخصیت‌های کاریکاتوری (از جمله پدر و مادر خودش) گیر افتاده و تضادی که ایجاد هم می‌کند در جهت اغراق بیشتر در فضاسازی و خلق لحظات کمدی است. این تضاد و اغراق از سطح شخصیت‌پردازی بالاتر می‌رود به اکسسوار موجود در صحنه، ترکیب‌بندی‌ تصاویر و موسیقی متن می‌رسد. نامزد اصلی داوود، عروشا (آزاده صمدی) با آن گریم سنگین‌ (بخوانید آرایش غلیظ) و پورشه‌ی سرمه‌‌ای‌رنگش وصله‌ای جدا از تمام شخصیت‌های فیلم است و قرار است زنی باشد که روی پای خودش ایستاده و از هیچ مردی نمی‌ترسد. جدا از اینکه عروشا فقط یک تیپ تک‌بعدی است، آن نماهای بسته‌ی صورت او که قرار است نشانی باشند از قدرت سلطه‌گری او، چنان توی ذوق می‌زنند که نه تنها کمکی به پردازش شخصیت نمی‌کند، بلکه تصویری نابه‌جا از او در ذهن ثبت می‌کند. دیدن چهره‌ی فردی که پرده‌ای به طول ده متر و عرض شش متر را به طور کامل پوشانده هم شاید چندان تجربه‌ی دلنشینی نباشد.

هیچ بعید نیست اگر در طول فیلم انتظار ظاهر شدن کلماتی مثل BOOM و BANG را روی تصویر داشته باشید. اصلاً اگر چنین اتفاقی هم می‌افتاد تعجب نمی‌کردیم. افکت‌های صوتی کارتون‌های لاک‌پشت‌های نینجا هم آن‌قدر اغراق‌شده نیستند، اما ۵۰ کیلو آلبالو قرار است یک کمدی بفروش باشد و درنتیجه استفاده از هر وسیله‌ای در رسیدن به این هدف مجاز است. راستش فیلم چنان سعی در خلق یک چهره‌ی خاص از خود می‌کند که بی‌انصافی است که این تلاش را نادیده بگیریم. ایده‌ای که می‌شد به سبک سریال‌های طنز در یکی دو آپارتمان پیاده‌سازی‌اش کرد که با هم به همان فروش رسید، در ۳۰ لوکیشن فیلمبرداری شده اما چه سود که غیر از سکانس‌های آبادان، این لوکیشن‌ها هویتی برای خود ندارند و پس‌زمینه‌ای خالی هستند برای بیشتر به چشم‌آمدن شخصیت‌های رنگ و وارنگ فیلم. شاید اگر مانی حقیقی با بودجه‌ای که در اختیار داشت روند جدی‌تر در تولید همین اثر طنز پیش می‌گرفت و ساختار و چارچوبی مشخصی تعیین می‌کرد، با کمدی قوی‌تری روبه‌رو بودیم که در عین خلق فضاهای انتزاعی، ارزشی هم به عنوان یک اثر سینمایی داشت.

نسخه‌ی ۵۰ کیلو آلبالو را نمی‌توان به این راحتی‌ها پیچید. فیلم حرف و هدف خاصی ندارد و تنها به قصد سرگرم‌کردن ساخته شده، اما گهگاه خلاقیت‌هایی از آن سر می‌زند که با پرداخت بیشتر می‌توانست اثرگذاری بسیار بیشتری داشته باشد. نخستین تلاش مانی حقیقی در ژانر کمدی سرشار از زیاده‌روی‌ها است اما تجربه‌ای به مراتب لذت‌بخش‌تر از دیگر فیلم کمدی این روزهای سینما است. اگر قصد وقت‌گذراندن در سینما به همراه خانواده یا جمعی از دوستان را دارید، باید بین بد و بدتر را انتخاب کنید و در این مورد، ۵۰ کیلو آلبالو بهترین بدی است که تا به حال انتخاب کرده‌اید.

  • 6,817 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *